torsdag 30 januari 2014

Tvättstuga o ridning

Heeeeej!!
Här vet man inte om de e måndag eller torsdag, blir helt dagvild när man inte har ett jobb. Men vi klagar inte. Idag hade vi lyxen att lämna in våra kläder på tvätt..alltså, nog för att jag har världens bästa man som gärna tvättar för hand meeeen vi insåg att de blir inte riktigt likar rent som vi är vana vid så hädanefter blir det inlämning som gäller..känns veeerkligen lyxigt. Men vad händer, som vanligt här? Jo. Hon säger vänligt till oss att komma 7.30 för att hämta våra kläder,lämnade in dom tidigt på morgonen. Vi kommer 7.40 (lärt oss att punktlighet inte är deras starka sida)men då är kläder inte klara. Fort fuktigt...jag som har jobbat med service är ju så otroligt kräsen o tycker ju att man värnar om sina kunder. Men verkar inte riktigt som vi tänkte likadant för hon tittar på mig som ett frågetecken när jag säger att vi behöver våra kläder ikväll, notera att dom stänger kl 8. Jag ger ett förslag om en prissänkning för att ta med kläderna lite fuktiga och hänga dom hemma, men det var ju omöjligt. Fattar inte, är ju bara att lägga dom i en påse och klart. Men tydligen så gick inte mitt tänk ihop med hennes. Så jag undrar lixom "vad gör vi nu?" För vi behöver grejerna ikväll. Var ju bl.a. våra handdukar, känns inte så fräsch att börja morgonen utan en tvätt. Så lösningen var,kom om 45 min så e de klart. Så irriterad som jag var(inte bästa dagen att ha med mig att göra ha) så fick Simon gå själv o hämta kläderna efter stängningstid. Såå till slut fick vi vår tvätt ren o torr...härligt!
Idag har vi även köpt våra element, sååå skönt. Nu njuter vi att vara hemma. Priset tog jag inatt när jag sov med långkalsonger, tjocka ullknästrumpor, underställ plus en ulltröja över med två tjocka ullfiltar, tunt täcke och överkast...haha o ändå frös jag!! Simon klarar sig bättre,men nu har vi elementet på min sida av sängen o de e så vamrt o gott. Påminner om dina element vi hade i husvagnen morfar! Fast lite mindre...men samma Goa värme som att sitta framför öppen spis.
På måndag ska vi rida!! Vi är ett gäng på 9pers. En 3timmars tur blir det med en kvart paus. Ska ta maaaasssa bilder, första gången för Simon på riktigt häst! Haha, mer om det efter helgen. 
Hoppas ni har massa roliga planer inför helgen! Har existerar varken fredagsmys eller nåt kul på lördagen, är mest som alla andra dar. Är söndagen som är helig:) 
Ta hand om er...vi saknar er o liiiite snön. Är ju faktiskt härligt med vitt vitt och en härligt promenad i skogen...elllerrr?
Puss o kram

1 kommentar:

  1. Hej på er igen och kul att se att ni har det bra, men Anna du börjar ju låta som en pensionär (dagvill) men samtidigt låter du som en fiiin gammal tant från de fina kvarteren på Östermalm (lämna bort tvätten gå och shopa och allmänt ha det bra,hur är det med städningen ? )
    Hos oss är det nog ganska lika erat liv, dagvilla men det finns några dagar att hänga upp livet på, varannan onsdag byte sängkläder varje torsdag damma och städa och så söndagarna som alltid vigs åt tvätten och så här är det vecka efter vecka, så det är våra heliga dagar.
    Kul att se att du har en del minnen från vårt campingliv och allt bus som du och Jimmy hittade på med vattenbaljorna.
    Nu är det nog snart tid att ge er iväg för att rida men ta det försiktigt och tänk på Simon så att han kan gå sitta och stå även i morgon

    SvaraRadera