torsdag 23 januari 2014

Man får allt man önskar

Heeeej
Vad kul att ni kommenterar ibland..så de inte känns att man skriver med sig själv lixom:)
Häromdagen hände de en sensationell händelse här i huset...min kära man...gjorde nåt alldeles nytt...han tvättade våra kläder för hand!!! Det trodde man aldrig skulle hända för ett år sen...men där stod han och fyllde vatten, skrubbade och hängde tvätten...wow, vilken man! ;) ni ska få ett bildbevis senare så ni tror mig hihi här gör man saker man då aldrig tänkt sig...vi har så mycket tid så det är ingen direkt stress på livet..jätteskönt!
Har jag berättat för er om systemet med bussar här? Bolivias sl? Väldigt enkelt...alla bussresor kostar exakt lika mycket, vare sig du åker 100 m till 30 min (som vi råkade göra för vi satte oss på fel buss så fick åka ruuuuunt). Kostar 1.50 kr st vuxen 50 öre st barn...inte jättefarligt dyrt:) sen om du vill hoppa på din buss vinkar du lite med handen, bussen stannar och du hoppar på...vill du gå av ropar du bara "stanna tack" på spanska "parada por favor" och så hoppar du av...så här behöver man inte gå 5 min från stationen utan bussen tar dig exakt dit du vill!! Såååå soft....kommer bli lata sen i Sverige att behöva gå från stationen och hem...va, lämnar inte bussen mig utanför dörren?? Fattar ni vad skönt...inte ska man behöva gå i onödan inte.
Idag var jag tillsammans med Melanie, hon kommer från sweischiskt...och soooom vi klickade. Tänk att hon har haft 3 hästar hemma i alperna och offrat de för att komma hit, plus sin hund som bor hos hennes föräldrar för tillfället..men inte ska de fattas något bara för man byter land, så nu har hon 2 katter beställda från Argentina OCH varje måndag rinder hon på ett stall häruppe i bergen i 3 Tim. Gissa om hon blev glad när jag sa att jag gääääärna ville följa med?? Häst vad de enda jag ville ha för att stanna här för gott, sååå vi får väl se hur de går med dom planerna. Nu har jag iaf fått min häst...Mamma du ba måste komma hit!! Tänk att få rida varje vecka igen??....

Det verkar finnas allt här ändå...en familj från Frankrike som snart åker hem så vi vart erbjudna att åka på utflykt till Las siete cascadas o bada lite i vattenfall tillsammans med dom och några andra..Ja tack! I ett land utan hav tar man alla chanser till att bada...
Nu ska vi ut på stan och göra lite återbesök sen blir det kvällsmåls med maken...te+smörgås med mosad avokado o grönakser...de e gott de
Är säsong för mangos här nu, dom röda mangosarna..finns gula små o röda stooooora. Så såklart vi köpte mangos som vi kan mumsa på...sååå stora alltså.
Med det så tackar vi för idag.
Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Heeej!!! :) träffade på din (annas) mamma idag! Hon gav mig eran blog sååå roligt nu ska jag följa med på resan o drömma mig bort från vardagen i Sverige. Duktiga ni är! Kramaaar!

    SvaraRadera
  2. Förresten det är Debbie haha glömde skriva mitt namn!

    SvaraRadera